03 June 2011

zakiah asmie ♥

dimulakan dengan Bismillahirahmanirahim dan Assalamualaikum kepada semua muslim dan Selamat Sejahtera kepada yang non-muslim :)

hari ini aku nak reblog tentang seseorang yang aku gelar teman. bace title tu haa! dah tau nak reblog pasal sape kan? hahaha :D

serba sedikit pasal minah ni yang aku tahu.
well. full name, zakiah je. pendek je kan? hahaha. tak susah nak ingat. dia ade lima or enam adek bradek. aku pun tak berape nak ingat. yang pasti aku kenal abang dan kakak dia. sebelum kenal dia dengan kakak dia, aku kenal abang dia dulu. dia dilahirkan pada 14 Mei 1995. dah lepas dah pun birthday dia!

okay. macam mane aku boleh kenal minah ni?
jap jap. macam mane ek? aku sendiri pon dah lupe ah. hahaha. oh ya! aku dah ingat. flashback balek ye? haha. mase tu aku tengah search facebook someone. search search, terjumpe pulak facebook dia. time tu kalau tak silap aku, nama facebook dia zaza sekohsekoh! hahaha. kan zaza kan? aku tengok profile picture dia time tu aku dah jatoh hati nak tengok gamba lain pulak. so, aku add lah dia. dia approved and dia suroh intro. aku intro. tengok sekolah kitorang, ek eleh! sama sekolah rupa nye. from that day kitorang jadi kawan di facebook dan di luar ;) time tu dia panggil aku eypa ngegeh ngegeh! hahaha.

brape lame dah kenal minah ni?
brape lame? since aku form three. two years back. hahaha. lepas berkenalan di facebook, kitorang mula menegur sapa di sekolah dan di luar sekolah. aku suke nyanyi lagu, "zakiah zakiah! penari gunung tasik terindah" tu je lah lirik yang aku tau. lirik pun entah betol ke tidak. hahaha XD

story sikit pasal perangai dia.
okay. kalau korang nak tau, tengok gamba dia macam budak baik kan? macam innocent sangat. haa! korang nak tau tak? dia ni lah geng escape aku dekat sekolah. hahahahaha. sama sama escape pergi tandas. dah tu lepak kejap sampai setengah jam dekat tandas sebab bergossip. kalau dia keluar dari kelas, dari seberang aku dah nampak kelibat dia turun tangga. time tu, aku pun turun jugak. em. sepanjang aku kenal dia, aku tak pernah tengok dia ada boyfriend. kalau kawan je, memang ramai. tapi kalau special tu, takde! eppp. bukan dia tak laku. dia cakap dia single and she's lovin' it! so, aku iye kan aje! aha. dia friendly tau dan dia suka kacau orang. dia ni sangat open-minded. korang cerita lah ape ape je kat dia, dia akan terima dengan fikiran terbuka. dia ni happy go lucky jugak tau. muka dia kalau ada masalah ke takde ke, sama je. tetap happy and murah dengan senyuman :) bagi aku, dia best dijadikan kawan. kenape? sebab diorang ni sama kepala dengan aku. perangai lebih kurang sama je. tu lah kitorang dapat jadi kawan. dia ni suka fashion and make up. macam aku jugak! kalau lepak, confirm bukak cerita pasal fashion dan make up. hahahaha :D best kan? dalam rock kitorang, ade tertanam ladies! dia nampak je lembut. tapi dia ROCK! \m/ >.< \m/ hell to the yeah!



haaaa! ni lah minah tu. si adek manis, ZAKIAH ASMIE ♥ aku sayang minah ni sangat sangat! ;) hahaha. thank you for being my friends. friends? nope! bestfriends. 
p/s : LIYANA ASMIE, jangan jealous! :p sayang awak jugak gedik bak kata boy awak. hahaha!
dah dah. that's all! kalau nak tau lebih rapat lagi dengan minah ni, korang click sini untuk add facebook dia.

Lots of Love,
EYPA HUSAINI ♥