02 June 2011

gaduh pasal lelaki

Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera bloggers and readers :D

aku nak reblog lagi ni. pasal martabat wanita. kata orang, martabat wanita semakin tinggi berbanding lelaki. tapi bagi aku, martabat lelaki yang semakin meningkat. kenapa? sebab perempuan ni suka terburu buru dan mengambil tindakan tanpa berfikir. last last makan diri sendiri. faham maksud aku? em. macam title post aku tu haaa! gaduh pasal laki tanpa berfikir positive.

girls.
aku bukan nak berlagak macam aku ni pandai or ape ape je lah. tapi aku ni sangat kecewa dengan wanita zaman sekarang. korang tau tak martabat wanita dan maruah diri tu penting? ia menggambarkan identiti kita. kalau korang tak faham, korang dengar lah lagu Rossa - Hey Ladies! korang akan faham :D

aku online facebook aku.
aku stalk facebook manusia manusia yang ada dalam facebook aku. then, ada satu facebook ni, dia cakap perempuan tu sial cause buat boy dia nak kat perempuan tu. dah tu tengok lagi satu facebook. cakap benda yang lebih kurang sama. ek eleh! chill la. kita sesama wanita tak baik gaduh pasal laki tau tak? benda tu buat laki rasa macam diorang hebatt dan buat diorang bangga sebab ada perempuan nak gaduh pasal dia.

one more thing.
cuba korang fikir balik. ada untung ke korang nak gaduh pasal lelaki? korang gaduh, korang tau tak sape salah? okay. for example ye. tiada kene mengene dengan yang hidup dan yang sudah meninggal dunia. kalau lah SITI dan MINAH gaduh pasal KARIM. SITI couple dengan KARIM dah hampir setahun lebih. dah tu datang si MINAH buat si KARIM jatuh cinta konon nye. dalam hal macam ni, bukan MINAH je yang salah. si KARIM tu pun bersalah! kenapa? sebab KARIM tu pun gataiiii jugak nak melayan si MINAH. betul tak?
so, korang jangan nak serang perempuan tu je. pergi BOM kan boy korang dulu sebelum nak BOM perempuan tu. aku confirm ada explanation yang perempuan tu kasi kat korang. aku pun pernah mengalami hal yang sama. 2 kali dah. bukan aku yang memulakan ye?

first gaduh ni dengan perempuan yang bernama C*** ;D
aku baik. aku tak nak mengaibkan dia. hahaha! :P em. dia couple dengan laki bernama D***** yang merupakan ex-boy aku. si D tu yang gataiiii sebena nya. hahaha. dia always text aku. dan aku tak tau yang dia ada orang yang punye. sebab dia cakap dekat aku, dia single (see! sapa salah sekarang ni? aku ke si D tu) so, aku layan je lah. then, beberapa hari lepas tu, ada satu number yang tidak dikenali text aku. dia tanya sape aku, dok mane, brape umo dan sekolah mane. aku jawab lah. dah tu dia cakap yang dia tu mak we si D tu. aku cakap sorry tapi dia menghina hina aku pulak! ni yang buat aku panas ni! aku tak kesah lah pasal laki tu. tapi yang dia nak hina aku apasal? bikin gua panassss! dari satu text message kepada satu pergaduhan besar di parkson. dia cakap dengan aku dia nak 1 by 1 dengan aku. aku taknak. waktu tu kebetulan pulak aku tengah jalan jalan pusing parkson. dia serang aku time aku tengah syok syok berjalan. dia cakap nak 1 by 1 tapi dia datang dengan satu geng lebih kurang berbelas orang. adil ke macam tu? confirm lah aku kalah kan? alahaiii. kes ni sangat sangat tidak disukai oleh aku! bodoh.

second gaduh dengan perempuan bernama A.
si A ni punye kawan stalk facebook aku dan like semua status aku pasal boy aku. dah tu, aku stalk lah balek. dia wall-to-wall dengan si A ni. si A cakap aku bodoh nak gaduh pasal laki. sedangkan aku tak tau ape ape pon! sekarang ni sape yang bodoh? pelek! hahaha. and kawan si A ni cakap aku dengan kawan aku ni gedik. HELLO! perempuan kalau tak gedik, bukan perempuan nama nya. paham? perempuan kalau tak gedik tak maju. itu memang dah sifat semula jadi seorang perempuan! GEDIK! gedik ni specific tau tak? asal korang pandai berpada pada je.

conclusion, korang memulakan pergaduhan pasal lelaki, korang menunjukkan yang korang ni bodoh! serious! tengok macam kes kes aku ni. hahaha ;D kalau boy korang nak pergi dengan perempuan lain, biarkan! tau tak quote ni "if you love him, let him go. if he come back, then you and him are meant to be." tau tak? haaa! korang belajar dari quote ni. korang lepaskan boy korang tu. kalau ade jodoh, takkan ke mane. dan kalau dia bukan jodoh korang, InsyaAllah, ade lagi laki yang lebih baik sedag menanti anda ;)

dah dah. aku pon dah naik bengang ni ;D korang ade akal, jadi LU PIKIR LAH SENDIRI!

Lots of Love,
EYPA HUSAINI